Hodowla Roślin Smolice sp. z o.o Grupa IHAR ogłasza 

Przetarg na Budowę Fermy Bydła Mlecznego w Rogożewie

 

SWZ

I. ZAMAWIAJĄCY

„Hodowla Roślin Smolice Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością  – Grupa IHAR” z siedzibą w  Smolicach, Smolice 146, 63-740 Kobylin, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000099111, której dokumentacja rejestrowa przechowywana jest przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 6211619001, będąca dużym przedsiębiorcą w rozumieniu art. 4 pkt 6) ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. 

II. INFORMACJE OGÓLNE

  1. Zamawiający nie stosuje przepisów dotyczących zamówień publicznych.
  2. Postępowanie prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z obowiązującym w Spółce Hodowla Roślin Smolice Sp. z o.o. Regulaminem Dokonywania Zakupów Towarów i Usług.
  3. Osobami do kontaktu są:

Jędrzej Graś, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , telefon 538 184 822

Anna Pośpiech, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , telefon 668 416 388

Wszystkie pytania należy kierować w formie elektronicznej na adres e-mailowy osób podanych wyżej.

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI

  1. Przedmiotem zamówienia jest budowa w formule generalnego wykonawstwa fermy bydła mlecznego wraz z infrastrukturą techniczną w m. Rogożewo, na działkach o nr ewid. gruntu: 88/1, 88/3 i części działki 88/4 zgodnie z dokumentacją projektową i decyzją o pozwoleniu na budowę.
  1. Wykaz budynków, budowli oraz obiektów:

a. Hala udojowa z poczekalnią, korytarzem przepędowym oraz częścią socjalno-administracyjną - obiekt nr 1 wg PZT,

b. Fundament pod dwa zbiorniki na mleko - obiekt nr 2 i 3, schładzalniki-zbiorniki – nie są przedmiotem zamówienia,

c. Obora produkcyjna - obiekt nr 4 wg PZT,

d. Obora specjalna, porodówka - obiekt nr 5 wg PZT,

e. Wiata na cielęta - obiekt nr 6 wg PZT,

f. Jałownik, jałówki młodsze - obiekt nr 7 wg PZT,

g. Jałownik, jałówki starsze - obiekt nr 8 wg PZT,

h. Warsztat z wiatą na maszyny - obiekt nr 9 wg PZT,

i. Magazyn pasz - obiekt nr 10 wg PZT,

j. Zbiorniki na gnojowice - obiekt nr 11 i 12 wg PZT,

k. Płyta obornikowa (mniejsza) - obiekt nr 13 wg PZT,

l. Płyta obornikowa (większa) - obiekt nr 14 wg PZT,

m. Kontener na padłe sztuki - obiekt nr 15 wg PZT, (nie jest przedmiotem zamówienia)

n. Wiaty na słomę - obiekt nr 16, 17,18 wg PZT,

o. Zbiornik na popłuczyny z mleka wraz z separatorem - obiekt nr 19 i 20, 23 wg PZT,

p. Zbiornik na ścieki socjalno-bytowe - obiekt nr 21 i 22 wg PZT,

q. Silos kiszonkowy trzykomorowy - obiekt nr 24 wraz ze zbiornikami na odcieki poz. 26 a-d wg PZT,

r. Silos kiszonkowy trzykomorowy - obiekt nr 25 wraz ze zbiornikami na odcieki poz. 26 e-g wg PZT,

s. Przepompownia gnojowicy - obiekt 27 a, b i d wg PZT.

t. Separator tłuszczu - obiekt nr 30 wg PZT,

u. Ogrodzenie fermy z paneli systemowych, furtka + 4 bramy,

v. Utwardzenie terenu z trylinki, kostki brukowej oraz utwardzenie betonowe pod rękawy na kiszonki (w skład wchodzi poz. 29 wg PZT - niecka systemu dezynfekcji - tylko utwardzenie, bez bramki bioasekuracyjnej),

w. Sieć wodociągowa i hydrantowa,

x. Sieć kanalizacji deszczowej,

y. Sieć sanitarna technologiczna (kanalizacja sanitarna),

z. Sieci zasilające, oświetlenie zewnętrzne, światłowód, monitoring.

  1. Zamawiający zaleca zapoznanie się z warunkami istniejącymi w miejscu wykonywania robót (wizja lokalna po uzgodnieniu z Zamawiającym) oraz dokładną analizę dokumentacji projektowej, kosztorysów blankietowych (ślepych) - (Załącznik nr 2), planu zagospodarowania terenu (PZT - Załącznik nr 3) oraz projektów technicznych (zgodnie z zestawieniem poszczególnych projektów technicznych - Załącznik nr 4) a także uzyskanie wszelkich informacji i wyjaśnień potrzebnych do złożenia oferty.

Opis każdego z obiektów i instalacji znajduje się w kolejnych załącznikach do SWZ (Załącznik nr 1 a-z).

Dokumentacja do pobrania na nośniku USB w siedzibie Spółki.

  1. Zakres przedmiotu zamówienia:
  • Zakres prac:
  1. Roboty budowlane w zakresie przygotowania terenu pod budowę wraz z zapleczem budowy,
  2. Roboty budowalne w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej,
  3. Roboty w zakresie instalacji budowlanych (sanitarne, elektryczne, kanalizacyjne, telekomunikacyjne),
  4. Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych i zagospodarowania terenu.
  • Zakres wymagań, czynności i prac dla Wykonawcy:

Wykonawca udzieli Zamawiającemu na wykonanie przedmiotu zamówienia gwarancji jakości na okres co najmniej 5 lat (60 miesięcy) od daty sporządzenia protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. W trakcie trwania gwarancji jakości Wykonawca poniesie wszelkie koszty usunięcia wad i usterek stwierdzonych w trakcie użytkowania przedmiotu zamówienia.

IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Przewidywany termin realizacji zamówienia:

  1. rozpoczęcie po przekazaniu placu budowy,
  2. zakończenie: do 24 miesięcy od podpisania Umowy.

V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się podmioty występujące w obrocie prawnym, które:

1) nie zalegają z podatkami, składkami na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo innymi zobowiązaniami publicznymi,

2) nie są dłużnikami w postępowaniu egzekucyjnym sądowym lub administracyjnym,

3) nie złożyły wniosku o ogłoszenie upadłości lub restrukturyzację lub wobec których nie zostało wszczęte postępowanie upadłościowe lub restrukturyzacyjne.

  1. Spełnienie warunków określonych w ust. 1 Wykonawca wykazuje poprzez złożenie stosownego oświadczenia. (Wzór oświadczenia – Załącznik nr 5 do SWZ)

Zamawiający może zażądać dostarczenia stosownych zaświadczeń odpowiednich organów, wydanych nie później niż na 3 miesiące przed złożeniem oferty.

  1. Ponadto Wykonawcy muszą posiadać:

1) doświadczenie w wykonywaniu porównywalnych co do przedmiotu i wielkości inwestycji tj. zrealizowanie w ciągu ostatnich 6 lat co najmniej 3 inwestycji w tym:

a) budowy lub przebudowy budynków i obiektów inwentarskich z przeznaczeniem dla chowu i hodowli bydła mlecznego,

b) budowy lub przebudowy przynajmniej 1 obory na min. 250 sztuk krów mlecznych z systemem udojowym,

2) zasoby kadrowe, sprzętowe i finansowe pozwalające na wykonanie przedmiotu Zamówienia,

3) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

  1. Spełnienie warunków określonych w ust. 3 Wykonawca wykazuje poprzez:

1) udokumentowanie zrealizowania inwestycji za pomocą referencji,

2) złożenie oświadczenia o posiadanym doświadczeniu, potencjale technicznym oraz zapleczu kadrowym do wykonania zamówienia (Wzór oświadczenia – Załącznik nr 6 do SWZ),

3)kopię opłaconej polisy ubezpieczeniowej.

  1. Ponadto Wykonawca przedstawi wykaz wszystkich wykonanych w ostatnich 5 latach inwestycji jako generalny wykonawca o wartości powyżej 1 mln zł każda, zawierający nazwę inwestycji, lokalizację i nazwę inwestora.
  2. Wykonawca musi być podatnikiem VAT.

VI. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY

1. Ofertę należy sporządzać w języku polskim.

2. Oferta musi zawierać szczegółową kalkulację ceny ofertowej (w oparciu o szczegółowe kosztorysy blankietowe (ślepe), stanowiące Załącznik nr 2 do SWZ oraz zestawienie kosztów poszczególnych budynków i obiektów w tabeli – wg Załącznika nr 8 do SWZ).

3. Oferta musi zawierać harmonogram rzeczowo finansowy prac.

4. Oferta musi zawierać oświadczenia zgodnie z zapisami w ust. V, referencje oraz kopie aktualnej i opłaconej polisy oraz dowód wpłaty wadium.

5. Oferta musi zawierać:

a) warunki gwarancji (okres minimum 60 miesięcy – 5 lat),

b) czas usunięcia usterek/awarii wraz z określeniem czasu reakcji na zgłoszenie usterki/awarii w czasie gwarancji/rękojmi,

c) cenę podaną w PLN w kwocie netto wraz z odrębnie wyliczonym podatkiem VAT,

d) termin wykonania umowy.

6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych lub wariantowych.

7. Wzór oferty stanowi Załącznik nr 7.

VII. TERMIN SKŁADANIA OFERT, SPOSÓB ZŁOŻENIA

  1. Ofertę należy złożyć nie później niż do dnia 14.11.2025 r.
  2. Oferty należy złożyć w formie papierowej wraz z pełną dokumentacją ofertową zapisaną na nośniku USB, wszczelnie zamkniętej kopercie w Sekretariacie siedziby Spółki, od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.00-15.00.

VIII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

Termin związania ofertą – do dnia 28.02.2026 r.

IX. KRYTERIA OCENY OFERT

1. Cena netto (bez podatku od towarów i usług) w PLN.

2. Termin realizacji zadania.

3. Okres gwarancji.

4. Szybkość działania w czasie gwarancji/rękojmi.

X. WADIUM

  1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) w celu zabezpieczenia oferty.
  2. Wadium należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:

Nr: 77 1090 1287 0000 0000 2802 4321,

z dopiskiem: Wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu pn: Budowa fermy bydła mlecznego w Rogożewie.

  1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 14.11.2025 r.
  2. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
  3. Wadium zostanie zwrócone wszystkim Oferentom niezwłocznie po rozstrzygnięciu przetargu na konto bankowe z którego została dokonana płatność.

XI. UMOWA

  1. Wzór Umowy dołączony do SWZ – Załącznik nr 9.
  2. Wykonawca może wnieść zastrzeżenia lub zaproponować zmiany do wzoru umowy co nie jest wiążące dla Zamawiającego.

XII. DODATKOWE INFORMACJE

Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewybrania żadnej oferty, odstąpienia lub unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny, a Oferentom nie będą z tego tytułu przysługiwały żadne roszczenia.

 XIII. ZAŁĄCZNIKI:

ZAŁĄCZNIK NR 1 - Opisy przedmiotu zamówienia budynków, budowli i obiektów (a do z),

ZAŁĄCZNIK NR 2 - Kosztorysy blankietowe (Ślepe),

ZAŁĄCZNIK NR 3 - Plan zagospodarowania terenu –  PZT

ZAŁĄCZNIK NR 4 - Zestawienie poszczególnych projektów,

ZAŁĄCZNIK NR 5 - Oświadczenie o braku zaległości podatkowych, zaległości w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz wobec innych zobowiązań publicznych,

ZAŁĄCZNIK NR 6 - Oświadczenie o doświadczeniu, potencjale technicznym oraz kadrowym,

ZAŁĄCZNIK NR 7 - Wzór Formularza Oferty,

ZAŁĄCZNIK NR 8 - Tabela zestawienia poszczególnych kosztów obiektów i budynków,

ZAŁĄCZNNIK NR 9 - Wzór Umowy.